בראוניז עם רוזטה

לבראוני קשה להחליט מה היא. סך הכל יש לה אוסף תכונות טובות: המון חמאה , סוכר ושוקולד, יחד עם זאת, הבראוני נמצאת בהתלבטות תמידית. תוהה על מהותה בכל פעם מחדש כשהיא נכנסת לתנור, לאן פניה מועדות? האם היא הולכת להיות פאדג'ית, רכה ונמסה בפה? האם עוגייתית ונימוחה? האם עוגתית, מוצקה ודחוסה?
ככה זה כשיש לך הרבה פוטנציאל, לפעמים הבעיה היא איך לממש אותו. בעיקר היום, כשהכיוונים מהם ניתן לבחור אינסופיים והקשר הפיזי לקרקע והבית לא מגביל. כך, גם לבראוני לקחו את הרכיב היחידי שקושר אותה לקרקע – הקמח, והורידו אותו למינימום. כמונו, גם היא בניתוק הזה, מושפעים רבות מהסביבה העוטפת אותנו יותר מתמיד בכל רגע ורגע. כמו בתנור טורבו, שטף של מידע זורם סביבנו ומשפיע על חיינו והחלטותינו.
השליטה בבראוני כמעט אינה נמצאת בתוכה היא נמצאת בסביבתה. משך האפייה יתווה את מסלול חייה מפאדג'ית , למרקם של עוגייה ועד למרקם של עוגה בחושה. כל תוצאה יכולה להיות מעולה תלוי באיך שהסביבה - הפעם מי שיאכל אותה, אוהב.
בכדי להקל על הבראוניז את הבחירה הוספתי להן ייחוד. אין כמו תכונה מובהקת, שונה, דומיננטית, מוחצנת, כזו שלא ניתן לפספס, תכונה שכאשר אנשים מסתכלים עליך הם יכולים מיד להגיד: "הוא כזה" בכדי לעזור לאדם להחליט על כיוון. בעוד רובנו מדשדשים בבליל תכונות מאוזנות אנשים עם תכונה כזו שידעו לנצל אותה המריאו אל-על.
הבראוניז האלה זכו בתוספת של רוזטה כדי לתת להן כיוון ברור. תוספת הלחות והטעם הללו באים במיטבם כאשר הבראוניז שהו רק 25 דקות בתנור או אז הן יוצאות כמו פאדג' שוקולד עשיר בניחוח שקדים וטעם מרציפן מרומז. הן יצאו לחות ביותר כך שאי אפשר לפרוס אותן ללא קירור משמעותי.

מוקדש לשאנטי – כלב מיוחד שהמריא אל-על

מתכון בראוניז עם רוזטה


200 גר' חמאה
200 גר' שוקולד 60%
1 כוס סוכר
4 ביצים
2/3 כוס קמח
3 כפות קקאו
1 כוס רוזטה
תבנית מרובעת 25-30 ס"מ

מחממים תנור ל-170 מעלות
ממיסים בבן-מארי שוקולד וחמאה ומניחים להצטנן
בינתיים מקציפים ביצים וסוכר לתערובת תפוחה ובהירה
מורידים את מהירות המיקסר ומוסיפים את השוקולד המומס
לאחר מכן מוסיפים את הקמח והקקאו
לבסוף מוסיפים רוזטה
מערבלים מעט רק עד לתערובת אחידה
אופים 25 דקות
מקררים את הבראוניז במקרר (עדיף לילה)
לאחר מכן פורסים לקוביות קטנות
שומרים במקרר בקופסא אטומה

This entry was posted in ,,,. Bookmark the permalink.

12 תגובות ל: בראוניז עם רוזטה

  1. העוגה מיוחדת כמעט כמו שאנטי :)

  2. אנונימי

    העוגה מעולה !!!

  3. אנונימי

    נראה מעולה!!! אני בהחלט אנסה

  4. אנונימי

    מעולה, עשית לי חשק לבאראוניז

  5. מעידים ממקור ראשון שהעוגיות האלה מנצחות במרוץ השוקולד, בסיבוב הראשון שלו (:

  6. אנונימי

    אהבתי מאד. תיאורים מעוררי רצון לקום ולאפות

  7. כאחד שיודע ששוקולד הוא הוא הטעם הקובע אני ממליץ לנסות, הבראוניז' יוצא מעולה (:

  8. מולה

    טעם הבראוניז כטעמו של הכותב, מיוחדות מוחצנות עם טעם דומיננטי שאי אפשר לפספס, וגורמות לטועם להמריא אל על. נהניתי לקרוא את התיאורים לא פחות מהמתכון ואני כבר מצפה לסיבוב הבא.

  9. גילי

    לי לא היה קשה להחליט מרגע לידתך, איזה טעם קבלתי לחיי. עוגה מעלפת.

  10. חולה על עוגת בראוניז! כל-כך אוהבת את הרכות והעסיסיות של תוך העוגה שמשתלב נהדר עם הקראסט שנוצר בשכבה העליונה שלה. אף פעם לא הוספתי רוזטה לבראוניז שלי וזה נישמע בהחלט משדרג. אנסה זאת. תודה רבה!

  11. אנונימי

    אני חייבת להכין גרסת פרווה למתכון הזה. בכמה שמן אפשר להמיר את חבילת החמאה?
    תודה!
    אילנה

  12. היי אילנה,
    בדרך כלל המרה של חמאה בשמן היא לפי 80% מכמות החמאה שיש במתכון.
    אני לא בטוח שבמקרה הזה הייתי עושה זאת מכיוון שזה יפגע מאוד במרקם של הבראוניז. הייתי ממליץ להחליף במרגרינה בטעם חמאה.
    תודה

הוספת תגובה:

מופעל על ידי Blogger.